søndag den 13. oktober 2013

En kæmpekurv er kommet til verden

Legetøj overalt - kender du det?

Herhjemme har lillesøsters legetøj på det sidste domineret lidt meget i stuen, fordi det ikke rigtig har haft en plads. Det er der nu blevet gjort noget ved, idet jeg har hæklet en kæmpe kurv, hvor det altsammen kan være i. 

Kurvens diameter er 40 cm, og kanten er hæklet så tilpas lav, at der kun kan være et lag legetøj i. Det tænker jeg, gør det mere overskueligt at fiske noget op at lege med. 

Den er hæklet i zpaghetti garn med hæklenål 12. Det er første gang, jeg hækler i dette materiale, og overordnet kan jeg sige, at jeg synes, det er ret hårdt at hækle i, bl.a. fordi hæklenålens størrelse medfører ret store armbevægelser;-) Til gengæld er det ret taknemmeligt - det tog nemlig kun et par timer, at lave kurven:-D

Kurven står i kravlegården, som står i stuen, og farvevalget gør, at den passer perfekt ind i vores LILLA TEMA, he he...


1 kommentar: