tirsdag den 24. september 2013

Hæklede suttesnore

Et er, at sutter bare har det med at blive væk, og når de samtidig skal være anatomisk korrekte, miljø- og ikke mindst børnevenlige, så løber det let op. Noget helt andet er, at små børn ikke formår at holde sutten i munden, hvorfor den falder på gulvet, skal samles op, skylles eller skoldes, for da at komme tilbage i guldklumpens mund - et scenarie, der her huset snildt kan gentage sig flere gange om dagen. Løsningen: En suttesnor - som min mand sagde efter at lillepigens var blevet indviet på en shoppingtur: "Det er sådan noget man slet ikke tænker over, at man har manglet, når man først har den" - og jeg kunne ikke være mere enig. Det er også bare sååå rart hele tiden at have sutten ved hånden, så man ikke først skal lede, når der er brug for den.

De to viste hæklede jeg, mens vi så Zulu Comedy Awards sidste weekend. Fastmasker hele vejen, så yderst simple. Krokodille næbene finder du i stof- og garnbutikker til en 20er stykket. Alternativt kan du gå i genbrugsbutikker og købe herreseler. Det har jeg selv været efterfølgende, og der fik jeg 8 krokodillenæb (2 seler) til en 20er. Så hvis du ikke har noget imod genbrugsbutikker, kan du spare lidt der.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar