fredag den 6. september 2013

Abrikosknækbrød ala Den store bagedyst

Normalt foretrækker jeg at bruge aftenerne på kreative sysler frem for tv-kiggeri, men med et spædbarn og to på 2 år er jeg for tiden lidt brugt, når klokken er 20, og der er ro i lejren. Derfor er en del aftener den sidste måneds tid blevet spenderet foran tv'et, og det er resulteret i, at jeg rent faktisk har fået et yndlingsprogram: Den store bagedyst, der vises tirsdag kl. 20 på DR1

Med en historie som bagerjomfru i 3 år og et særdeles kageelskende hjerte er det lige programmet for mig. I tirsdags handlede det om brød bl.a. knækbrød, og dagen efter gik jeg i krig med abrikosknækbrødene

I programmet fik abrikosknækbrødene kritik for at være for bløde, mangle salt og krydderier. Dette forsøgte jeg at imødegå ved at tørre de hakkede abrikoser i ovnen (50 grader varmluft), imens jeg klargjorde de øvrige ingredienser. Endvidere tilsatte jeg dejen 2 tsk salt og 2 tsk kanel. Resultatet blev yderst velsmagende, og knækbrødene blev perfekt sprøde, så den opskrift kan du sagtens begive dig ud i. 

4 kommentarer:

  1. Hej Mathilde. De ser rigtig gode ud. Måske man skulle prøve dem. Elsker også den store bagedyst :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. De smager super godt, abrikoserne gør dem nemlig lidt søde, så gå du bare i krig... Det skal dog siges, at det faktisk er en ret stor portion, så pt har vi ret meget knækbrød herhjemme;-)

      Slet
    2. Det er meget godt at vide :-)

      Slet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet