onsdag den 8. maj 2013

En baby-sprutte med sut og kyse

Jeg har leget lidt med opskriften på den hæklede blæksprutte, som jeg tidligere har vist HER på bloggen. Anden version er nu færdig, og er tiltænkt den lille pige, der i skrivende stund er meget aktiv i min mave ♥ 

Den er cirka halv størrelse af den første version, hvilket jeg har opnået ved denne gang at hækle med enkelt tråd på hæklenål 2,5 mm. Endvidere har jeg valgt merceriseret bomuldsgarn, der er lidt tyndere end det bomuldsgarn, jeg ellers hækler i. 

Kysen har jeg lavet ved at følge den oprindelige opskrift indtil 8. omgang.  Her skal du fortsætte ved at hækle *1 fm, 1 stgm og 1 hstgm i næste fm, 1 km* i yderste maskeled omgangen rundt, i alt 18 gange. Afslut og hæft ende. Nu skifter du til farve nr. 2, og hækler de 36 fm i 9. omgang i 8. omgangs inderste maskeled. Herefter følger du opskriften.

Sutten laver du ved at hækle 6 fm i en magisk cirkel. Hækl 2 fm i hver fm (12m), og derefter *2fm i næste fm, 1 fm* omgangen rundt (18fm). Afslut og hæft ende. Håndtaget laver du ved hækle 6 lm, som du samler i en ring med en km. Hækl derefter 16 fm i ringen. Afslut og efterlad en ende lang nok til både at montere håndtaget på sutten, og til at sy sutten fast til baby-sprutten.

Sidst men ikke mindst har jeg valgt at placere et par bjælder inde i spruttens hoved, så sprutten har lidt rangle over sig.

Og her ligger baby-sprutten så og sover på havets bund... 
eller i hvert fald noget der ligner lidt;-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar