mandag den 8. april 2013

En fornem bestillingsopgave

Når en teenagedreng, der går meget op i sit udseende og i særdeleshed i sit tøj, beder mig om at hækle en butterfly til sin konfirmation efter at have set den her, som jeg hæklede til Richard, så kan jeg kun blive stolt, og det kunne da næsten heller ikke gå hurtigt nok med at få købt garn og finde hæklenålen frem.

Jeg ville gerne hækle i merceriseret bomuldsgarn, da det har et smukt og blankt skær samtidig med, at det er mere slidstærkt end almindeligt bomuldsgarn. Farverne skulle matche noget af Marius' øvrige tøj til konfirmationen, så jeg turde ikke bestille garnet over internettet. Efter lidt søgen på egen hånd, konferering med ligesindede krea-piger og lidt telefonopkald til diverse garnbutikker kunne jeg konstatere, at det ikke vrimler med garnbutikker, der har et stort - hvis overhovedet - udvalg i merceriseret bomuldsgarn, men hos Håndarbejdscentret i Ballerup Centret har de et fint udvalg - hermed et tip til dig:-) 

Jeg begyndte på butterflyen i påskeferien, og i går aftes blev den så færdig. Jeg glæder mig virkelig meget til at give den til Marius i aften, og jeg er vildt spændt på at se, om den falder i hans smag, så han vil have den på på lørdag. En teenager med hjemmehæklet butterfly på til sin konfirmation - det kan man vist kun kalde selvsikkert - og hvis jeg må have lov: Stilsikkert:-)


Butterflyen er hæklet med hæklenål 2 mm efter opskriften her, og jeg har valgt at anvende et halsbånd fra en af min mands aflagte butterflies, så det er helt "rigtigt". Halsbåndet er hvidt, da Marius skal have hvid skjorte på.

2 kommentarer:

  1. Hold da op den er blevet flot. Den må i da luge huske at tage med ned og vise til oldemor Laura når i skal besøge hende. Hun har jo også selv hæklet meget i tidens løb

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Line:-) Og super god ide at tage den med ned til hende, når vi skal besøge hende på søndag, det vil vi helt sikkert gøre!

      Slet