søndag den 28. april 2013

En blæksprutte og... min første hæklevabel(!)

En læser var så sød at rose mine hjemmehæklede dyr - det er jo altid noget, der varmer om hjertet:-) Ved samme lejlighed sendte hun mig et link til opskriften på en hæklet blæksprutte forskellig fra den, som jeg allerede har hæklet. Idet min skønne, lille nevø blev døbt i søndags, gik jeg straks igang med hæklenålen, for findes der noget mere personligt end hjemmelavede gaver?

Blæksprutten var i princippet super let at hækle, imidlertid var det første gang, jeg prøvede at hækle med dobbelt garn, og måske var det årsagen til, at en - hvis jeg må have lov - rimelig rutineret hækler som mig fik en hæklevabel!!! Har du hørt mage? Jeg synes selv,  at det er ret komisk:-) Den sidder på toppen af min langefinger, og den er til dels årsagen til, at der har været meget stille på bloggen den seneste uges tid.

Dog er hæklerierne jo ikke det eneste, der giver mig en følelse af mmm..., og jeg skylder dig helt sikkert et indlæg om at holde fødselsdag for yndlingstøjdyrerne...! Sammen med en tur i vores sommerhus i Liseleje, nevøens barnedåb og en tur i mine forældres luksussommerhus i Blåvand (mmm... indendørs pool;-) er det nemlig bl.a., hvad dagene er gået med siden sidste indlæg, og ja, dagene er altså bare fløjet afsted.

Her ser du nevøens Hr. Olsen:


Jeg har lavet mine egne øjne til sprutten, da jeg synes det er langt sjovere at hækle end at brodere. Har du det på samme måde, får du opskriften her:

Hæklenål 2,5 mm
Sort og hvidt garn - start med sort 
  • Lav en magisk cirkel
  • 6 fm i cirklen
  • 2 fm i hver fm = 12 fm skift til hvidt garn
  • *1 fm, 2 fm i næste fm* omgang rundt i alt 6 gange = 18 fm
  • 1 km, bryd garnet og luk af
God fornøjelse:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar