søndag den 31. marts 2013

Mummy is here!

Så har barbadrengene fået en mor, og se lige hvor glade de allerede er for hende:


Ligesom barbadrengene er hun hæklet efter opskriften her, og som sædvanlig har jeg ændret lidt i forhold til opskriften:-) 

Frem for øjne af filt har jeg valgt også at hækle øjnene. Det hvide og lyserøde er hæklet efter denne DIY, hvorefter øjenvipperne er broderet på på bedste freestyle-vis. Pupillerne er en fransk knude.

Blomsterne i min Barbamamas blomsterkrans er mere end dobbelt så store som blomsterne i opskriften. Jeg synes dem, jeg har hæklet, er passende i størrelse. Hvis du har det på samme måde, så kan du gøre kransen efter således:

Blomsterkrans DIY:
Med rødt garn hækles 6 fm i en magisk cirkel. Cirklen strammes til. I hver fm hækles 2 hstm og 1 km. Hæft enderne og bryd garnet. I midten af blomsten laves en fransk knude med gult garn. Brug enderne til at sy blomsten fast på Barbamamas hoved ( - eller der, hvor du nu engang synes, det kan være kønt med en hæklet blomst:-) 



2 kommentarer:

  1. Hvor er de altså bare super, super fine Mathilde :) Anton er voldsomt jaloux!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Anne, men du må lige hilse ham den flotte og sige, at han har intet at være jaloux over med den voldsomt kreative mor!

      Slet