tirsdag den 5. marts 2013

Krea-klub og kokosmakroner

I går var min mand i Wien, hvilket jeg udnyttede til at invitere krea-klubben til en omgang hæklerier, gnistrende strikkepinde og hjemmebagte kokosmakroner. Snakken gik som altid livligt, men vi fik også produceret lidt. For mit eget vedkommende dog mest for sjov, idet jeg planlægger at holde fødselsdag for Laura og Richards puttedyr - en strikket elefant hhv. hund - og ingen fødselsdag uden gaver, så Lauras elefant får en hæklet krave, der matcher hendes egen, mens Richards hund får en hundesnor hæklet ud fri fantasi. 




Til mine kokosmakroner hører en lille historie, idet det for et par år siden var et af sommerens projekter at finde frem til opskriften på de bedste og mest saftige kokosmakroner! Efter 4-5 forsøg nåede jeg frem til et yderst tilfredsstillende resultat - hvis du også er til kokosmakroner, så får du opskriften her:

Ingredienser
250 g kokosmel
150 g reven marcipan
250 g sukker
3 spsk mel
3 æg

Fremgangsmåde:
Bland alle ingredienserne. Form kugler på størrelse med store valnødder. Bag kokosmakronerne ved 200 grader i 10-12 minutter, til de er gyldne og lækre.

Mmm...

Da min mand her til formiddag landede, slog han en smut forbi lejligheden medbringende lidt lækkerier fra Peter Beier, fordi han havde været væk. Fra mit synspunkt kan det kun betragtes som en totalt win-win situation: Lejligheden for sig selv den ene aften og de lækreste påskeæg dagen efter :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar