mandag den 18. marts 2013

Krea-dag med krudtuglerne...

... eller i hvert fald et forsøg derpå;-) Entusiasmen var stor og ambitionerne fornuftige - det mente jeg i hvert fald, da vi gik i gang. Målet var karseholdere og pyntede påskeæg til at hænge på afklippede grene.

Karseholderne var først på dagsordenen. Jeg havde planlagt, at Laura og Richard skulle krølle kugler af silkepapir, mor komme lim på, og ved fælles hjælp skulle vi beklæde bunden af to mælkekartoner med kuglerne. For at gøre en lang historie kort syntes de små, at det var vældig sjovt at krølle papiret, men så gik der hamstring i det, og de ville gemme deres erobrede papir i mælkekartonerne. Mor måtte under ingen omstændigheder få fat i dem, og lykkedes det mig at lime en enkelt kugle på, skulle de små spilopmagere hurtigt få den hevet af. Det var således først, da de mistede interessen, at jeg i ro og mag kunne lime kuglerne på, så man kan vel diskutere, hvor stor en del af æren de små kan tage for resultatet;-)

Måske jeg bare skulle have gentaget sidste års succes og selv have lavet dem (ses på billedet herunder). Jeg tror, at det sjoveste for Laura og Richard er, at se karsen gro.


Efter middagsluren tog vi hul på projekt påskepynt. Jeg havde på forhånd klippet æg i assorterede farver. Først blev der tegnet med tudser, og dernæst malet med vandfarver - og her vil jeg lige indskyde, at det var første gang, de nyindkøbte vandfarver blev afprøvet, og at Laura og Richard ikke var heeelt med på rækkefølgen vand-farve-papir;-) Men de syntes, at det var spændende, og kiggede både fascineret på æggene, der langsomt blev mere kulørte, og på vandet, der langsomt blev beskidt. 

Efter eftermiddagens rytmik og en tur på biblioteket ville Laura lave "mere æg glimmer", så efter aftensmaden fandt vi limstift og glimmer frem, og æggene blev dekoreret yderligere.

Og ja, vel fordi jeg er deres mor, synes jeg de er fine, og de er kommet op at hænge;-)


2 kommentarer:

  1. Mhmm hjemmedyrket karse - tager I noget med op i sommerhuset i næste uge? :-)

    SvarSlet
  2. Det er planen:-) ... og solæg kommer der også:-)

    SvarSlet