torsdag den 21. februar 2013

Krave med perle...

Kender du det, at man slet ikke kan lægge hæklenålen fra sig, når man har været i gang med et vellykket hækleprojekt? Sådan havde jeg det i går efter at have færdiggjort dukkedynen og -puden til L, hvilket resulterede i denne lille krave også til L - Godt R ikke er nået en alder, hvor han føler sig overset, men jeg ved faktisk slet ikke, hvad jeg skal finde på til en dreng på 2 år - har du et godt forslag?




















Opskriften på kraven har jeg fundet på Emmas blog, Lulu loves - du kan finde opskriften, der er på engelsk, her. Hvis du foretrækker at hækle efter en dansk opskrift, så har Mimi, der står bag bloggen Mimis ego fået lov at oversætte opskriften. Oversættelsen finder du her (Mimi er pudsigt nok også tvillingemor:-) ). Jeg har brugt merceriseret bomuldsgarn 8 og hæklenål 3 mm. 

3 kommentarer:

  1. Jeg har lige opdaget siden her! Wow hvor er du bare sej. Kunne ikke lade være med at skrive. Jeg er også selv gået helt amok i hækling og skal helt sikkert bruge opskriften på denne fine krage. Rigtig fin blog!
    Bedste hilsner
    Esra (fra studiet :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Esra. Det er så fedt at få kommentarer, så du er altid mere end velkommen til at kommentere på et indlæg:-) Fedt du også hækler, jeg synes bare det er så hyggeligt at sidde over! Din lille pige vil helt sikkert elske kraven, så vidt jeg husker, er hende og Laura nemlig nogenlunde jævnaldrende, så god fornøjelse med hækleriet og fedt, du synes om min blog - håber du vil følge med herinde fremover:-)

      Slet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet